Firemních profilů na internetu není nikdy dost. A čím blíže takový profil máte k velkému hráči, který rozhoduje o vaší viditelnosti v online světě, tím lépe. Proto pokud nějakou firmu vlastníte nebo se staráte o její marketing, nezapomeňte na profil Google My Business (česky Google Moje firma). Platforma, která zobrazí nejdůležitější informace přímo vedle výsledků vyhledávání Googlu, vám pomůže při generování leadů a zlepšení pozice ve vyhledávání.

Blog - google

Obsah

Co je Google My Business

Služba Google My Business umožňuje vytvořit přehledovou kartu o firmě. Tato karta se uživatelům ukáže, když prostřednictvím vyhledávače Google zadají název vaší firmy nebo dotaz, který je s vaší firmou úzce spojený. Je to zkratka k rychlému kontaktování, vytvoření objednávky nebo zjištění, kde vás může člověk najít (tedy vaši firmu).

Google My Business ocení nejen provozovatelé obchodů, restaurací nebo zábavních center a jejich zákazníci. Karta profilu totiž myslí i na zobrazení otevírací doby. Víme, že provozní časy se mohou měnit s ohledem na svátky, dovolené nebo pandemie. Google se naštěstí sám připomíná s dotazem, jestli budete mít v daný den otevřeno, pokud o nějaké takové nadcházející události ví. K profilu přidáte také fotografii, která se zobrazí v Google Maps. Pokud to vyhledávač Google neudělal za vás, přidejte si například fotku vstupu, a zákazníci vás tak snáze najdou.

Chcete, aby vás zákazníci na internetu snáze našli? Zjistěte, jaké vyhledávací výrazy používají!

Recenze se dnes nepíší jen na knihy, filmy nebo restaurace. Hodnocení hvězdičkami a slovním popisem je tak součástí každého firemního profilu v Google My Business. Na hodnocení můžete reagovat, stejně jako na možné dotazy, které vám lidé položí pomocí dedikovaného tlačítka. Zákazníci ocení, když jejich zpětnou vazbu vezmete vážně, a pokud jejich původní názor byl negativní, jistě ho rádi opraví.

Unifer My Business

Proč mít profil na Google My Business?

Mezi hlavní výhody služby Google moje firma patří generování leadů. Například díky nabídce provozů blízko uživatele. Pokud má vyhledávač povolený přístup k poloze uživatele, zobrazí mu nabídku několika restaurací, divadel nebo barů (podle hledaného výrazu) v okolí, které mají ve svém profilu vyplněnou adresu. V posledních letech se vyhledávání výrazu „nedaleko mě“ zvýšilo o 500 %. Google rád upřednostňuje firmy, které využívají jeho nástroje, a My Business není výjimkou. Společnost bez profilu má tak problém v tomto ohledu konkurovat jiným firmám.

Další faktor, který hraje roli při zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání, je optimalizace rychlosti webu.

V neposlední řadě s sebou Google moje firma přináší i lepší pozici ve vyhledávaní. Google zvýhodňuje firmy, které mají vyplněno více informací, jako otevírací hodiny, polohu, kontaktní údaje, služby, recenze a podobně. Proto byste měli na svém profilu pracovat a průběžně ho aktualizovat. Zveřejňovat můžete také novinky s odkazem na blog na vašem webu apod.

Každého uživatele potěší, že tahle služba je zdarma. To znamená, že nemusíte do téhle služby nic investovat a máte stejný přístup a možnosti jako konkurence

Unifer My Business mapa

Jak zprovoznit a udržovat účet Moje firma

  1. Přihlaste se ke svému Google účtu. Pokud účet ještě nemáte, můžete ho založit tady.
  2. Vyplňte informace o firmě (název, telefonní číslo, adresu, otevírací hodiny, obor činnosti, fotku atd.).
  3. Ověřte svůj účet (prostřednictvím e-mailu, telefonního čísla nebo Google Search Console).
  4. Provádějte pravidelné aktualizace. Dbejte na aktuálnost profilu. Upravili jste otevírací dobu? Rozšířili jste nabídku služeb? Změnilo se vaše sídlo? Nezapomeňte tyto informace v profilu upravit a reagovat na nové recenze!