Google začátkem roku 2022 oznámil, že firemní profil bude nově možné spravovat přímo ve Vyhledávání a v Mapách Google. Tyto dvě zavedené aplikace nahradí aplikaci Moje Firma (My business). Více se o této novice dočtete na konci tohoto článku.
Firemních profilů na internetu není nikdy dost. A čím blíže takový profil máte k velkému hráči, který rozhoduje o vaší viditelnosti v online světě, tím lépe. Proto pokud nějakou firmu vlastníte nebo se staráte o její marketing, nezapomeňte na profil Google My Business (česky Google Moje firma). Platforma, která zobrazí nejdůležitější informace přímo vedle výsledků vyhledávání Googlu, vám pomůže při generování leadů a zlepšení pozice ve vyhledávání.
Obsah
Co je Google My Business
Služba Google My Business umožňuje vytvořit přehledovou kartu o firmě. Tato karta se uživatelům ukáže, když prostřednictvím vyhledávače Google zadají název vaší firmy nebo dotaz, který je s vaší firmou úzce spojený. Je to zkratka k rychlému kontaktování, vytvoření objednávky nebo zjištění, kde vás může člověk najít (tedy vaši firmu).
Google My Business ocení nejen provozovatelé obchodů, restaurací nebo zábavních center a jejich zákazníci. Karta profilu totiž myslí i na zobrazení otevírací doby. Víme, že provozní časy se mohou měnit s ohledem na svátky, dovolené nebo pandemie. Google se naštěstí sám připomíná s dotazem, jestli budete mít v daný den otevřeno, pokud o nějaké takové nadcházející události ví. K profilu přidáte také fotografii, která se zobrazí v Google Maps. Pokud to vyhledávač Google neudělal za vás, přidejte si například fotku vstupu, a zákazníci vás tak snáze najdou.
Chcete, aby vás zákazníci na internetu snáze našli? Zjistěte, jaké vyhledávací výrazy používají!
Recenze se dnes nepíší jen na knihy, filmy nebo restaurace. Hodnocení hvězdičkami a slovním popisem je tak součástí každého firemního profilu v Google My Business. Na hodnocení můžete reagovat, stejně jako na možné dotazy, které vám lidé položí pomocí dedikovaného tlačítka. Zákazníci ocení, když jejich zpětnou vazbu vezmete vážně, a pokud jejich původní názor byl negativní, jistě ho rádi opraví.
![Unifer My Business](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_auto,q_lossless,ret_img,w_1024,h_577/https://unifer.cz/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2021/05/Unifer-My-Business-1-1024x577.png.webp)
Proč mít profil na Google My Business?
Mezi hlavní výhody služby Google moje firma patří generování leadů. Například díky nabídce provozů blízko uživatele. Pokud má vyhledávač povolený přístup k poloze uživatele, zobrazí mu nabídku několika restaurací, divadel nebo barů (podle hledaného výrazu) v okolí, které mají ve svém profilu vyplněnou adresu. V posledních letech se vyhledávání výrazu „nedaleko mě“ zvýšilo o 500 %. Google rád upřednostňuje firmy, které využívají jeho nástroje, a My Business není výjimkou. Společnost bez profilu má tak problém v tomto ohledu konkurovat jiným firmám.
Další faktor, který hraje roli při zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání, je optimalizace rychlosti webu.
V neposlední řadě s sebou Google Moje firma přináší i lepší pozici ve vyhledávaní. Google zvýhodňuje firmy, které mají vyplněno více informací, jako otevírací hodiny, polohu, kontaktní údaje, služby, recenze a podobně. Proto byste měli na svém profilu pracovat a průběžně ho aktualizovat. Zveřejňovat můžete také novinky s odkazem na blog na vašem webu apod.
Každého uživatele potěší, že tahle služba je zdarma. To znamená, že nemusíte do téhle služby nic investovat a máte stejný přístup a možnosti jako konkurence
![Unifer My Business mapa](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_auto,q_lossless,ret_img,w_1024,h_562/https://unifer.cz/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2021/05/Unifer-My-Business-mapa-1024x562.png.webp)
Jak zprovoznit a udržovat účet Moje firma
- Přihlaste se ke svému Google účtu. Pokud účet ještě nemáte, můžete ho založit tady.
- Vyplňte informace o firmě (název, telefonní číslo, adresu, otevírací hodiny, obor činnosti, fotku atd.).
- Ověřte svůj účet (prostřednictvím e-mailu, telefonního čísla nebo Google Search Console).
- Provádějte pravidelné aktualizace. Dbejte na aktuálnost profilu. Upravili jste otevírací dobu? Rozšířili jste nabídku služeb? Změnilo se vaše sídlo? Nezapomeňte tyto informace v profilu upravit a reagovat na nové recenze!
Správa profilu Moje firma přes Vyhledávání a Mapy
V roce 2022 Google přesunuje správu profilu z aplikace či platformy Moje firma do Vyhledávání a Google map. Tato metoda ale není určena pro super-správce, kteří mají ze svého účtu na starost více než 100 firem.
Jak tedy spravovat svůj firemní profil? Možností je několik a všechny jsou jednoduché:
- ve vyhledávači Google zadejte název vaší firmy – pokud jste přihlášení ke správcovskému účtu, budete mít možnost firemní profil spravovat
- zadejte do vyhledávání jednoduše „my business“ – přihlášeným správcům se opět ve výsledcích zobrazí profily, které může upravit
- v aplikaci Google Mapy vyhledejte název vaší firmy, nebo otevřete uživatelské menu (klepnutím na profilový obrázek) a vyberte položku „Vaše firemní profily“ (Your Business Profile, pokud máte aplikaci v angličtině)
Ať už se do správy profilu dostanete kteroukoli z uvedených cest, dále už můžete profil aktualizovat a vylepšovat tak, jak jste byli zvyklí. Tak schválně – nepotřebuje váš profil oprášit právě teď?