Nejoblíbenější internetový vyhledávač Google umí daleko více věcí než jen prostě vyhledat zadaný výraz. Své vyhledávání můžete různými způsoby specifikovat tak, abyste našli přesně to, co hledáte. A pokud nevíte, co hledáte, ale nedáte pokoj, dokud to nenajdete, i na takové případy je nástroj s barevnými písmenky v logu připravený.

Obsah

Pomozte si vyhledávacími operátory

Použití následujících znaků vám pomůže lépe filtrovat výsledky vyhledávání.

  • Uvozovky – například “design & digital” vám vyhledá zadaný výraz v přesném znění a pořadí slov.
  • Logické NEBO – například UI OR UX do vašich výsledků zahrne stránky obsahující jedno, druhé nebo obě klíčová slova.
  • Logické A – například Unifer AND video vyhledá jen takové stránky, které obsahují obě hledaná slova
  • Mínus – například Unifer -barvy vyhledají stránky obsahující slovo “Unifer”, které současně neobsahují slovo “barvy”
  • Hvězdička – například Brno * loď vyhledá takové stránky, které obsahují obě zadaná slova a mezi nimi libovolný počet slov (jedno a více)
  • Závorky – například (UI OR UX) Unifer bude v první řadě vyhledávat podle výrazu v závorce a poté bere ohled na další zadání

Zadejte podmínky vyhledávacími příkazy

Specifikujte, jaký typ souboru hledáte nebo z jakého zdroje má výsledek přijít.

  • Stránky z archivu – například cache:unifer.cz zobrazí snímek dané stránky v podobě, jak se zobrazila při posledním indexování vyhledávačem Google
  • Hledání podle typu souboru – například wolf hunt filetype:pdf omezí výsledky na zadaný formát souboru (v tomto případě PDF)
  • Vyhledávání v rámci webu – například design site:unifer.cz vám najde zadaný výraz pouze v rámci zvolené stránky nebo domény
  • Podobné stránky – například related:google.com zobrazí weby, které se z pohledu googlu nějakým způsobem podobají zadané doméně – nejčastěji tematicky a obsahově
  • Hledání v titulku – například intitle:design vyhledává pouze v titulku (názvu) webové stránky. Díky tomuto výrazu se vám někdy podaří dosáhnout relevantnějších výsledků než u klasického vyhledávání.
  • Všechna slova v titulku – například allintitle:design digital pracuje podobně jako příkaz intitle s tím rozdílem, že ve vyhledaných titulcích musí být všechna požadovaná slova
  • Hledání v adrese – například inurl:design vyhledá jen ty stránky, které mají ve své adrese zadané slovo nebo slova
  • Hledání v textu stránky – například intext:design či allintext:brno design vyhledá pouze stránky, které mají zadané slovo či slova ve svém textu, přičemž nebere ohled na adresu či titulek