Osm náročných týdnů marketingového drilu má za sebou devět stážistek a stážistů, kteří se zúčastnili UNIFER Marketing Academy. Za svou poctivou práci ztíženou výjimečným stavem si vysloužili speciální absolventské certifikáty. Marketingová strategie a plánování, copywriting, práce se sociálními sítěmi nebo branding – to byly jen některé z dovedností  marketingového specialisty, ve kterých se zdokonalovali.

Obsah

Akademie ukázala tvrdou realitu

V průběhu stáže si účastníci osahali týmovou i samostatnou práci na praktických úkolech. A někdy byli „hozeni do vody“, aby se naučili plavat. Jedním z největších oříšků pro nové Unifer alumnies bylo zpracování analýzy klíčových slov pro vybrané weby. „To byla bolest, ale stálo to za to,“ shrnula stručně a jasně své pocity Barbora Štrbáková. „Tím, že to pro nás bylo něco úplně nového, jsme moc nevěděli, jak to uchopit. Ale o to víc jsme se s tím chtěli poprat“ doplnil ji Patrik Doležel. Ve skupině se sešli studenti různých oborů, a tak se u nich také projevily odlišné přednosti. „Mně dělala problém technická část. V excelu mám velké mezery, a tak mi trvalo zorientovat se v jeho nástrojích. Naopak obsah sociálních sítí a psaní článků mě bavilo,“ popsala studentka žurnalistiky Kamila Lorenzová. Jednou z nejoblíbenějších disciplín byla mezi účastníky analýza UX a UI. „Tam jsem měl jen problém s tím, že jsem analyzoval web, na kterém snad nebylo co zlepšit,“ smál se čerstvý absolvent Jakub Dušek.

Tvrdým nárazem na realitu byla pro stážisty časová dotace na jednotlivé úkoly. Na vlastní kůži poznali, že většinou není možnost věnovat jednomu úkolu všechen čas, když je potřeba současně odvést i další práci. A přesto odevzdat stoprocentní výsledek. „Často to bývá při práci s klienty tak, že se během jednoho týdne domluví brífink k projednání zadání a pak máte jeden, dva týdny na to, abyste vymysleli, jak to udělat. A do toho pracujete na dalších projektech,“ představil praktický život marketéra CEO Uniferu Kamil Pavlíček.

Spolupráce na home office

Každý tým potřebuje svého lídra a nejinak tomu bylo i v Marketing Academy. Každý týden byl proto jeden ze stážistů zodpovědný za zajištění komunikace v rámci týmu i s mentory, rozdělování zadaných úkolů a hlídání deadlajnů. Práci měli o to těžší, že po dvou týdnech do průběhu stáže zasáhl mimořádný stav. „Na začátku jsme měli velkou motivaci a bavilo nás to. Jenže jak jsme kvůli omezení pohybu museli pracovat na dálku a nemohli se potkávat, tak naše nadšení o něco kleslo a ztížilo nám to i koordinaci společné práce. Přesto jsme zvládli dobře spolupracovat,“ popsala Barbora Štrbáková. „Naši stážisté vytvořili hodně zajímavý tým. Mrzí mě, jak pandemie zasáhla do průběhu akademie, ale přesto stážisty musím moc pochválit. Měli jsme v úmyslu je více začlenit do našeho stálého kolektivu, i formou teambuildingu a podobně. Věřím, že to s nimi ještě doženeme po skončení některých omezení,“ plánuje ředitel Uniferu.