Branding je krásná disciplína v marketingovém sportu. Ať už ten firemní nebo osobní. A aby byl váš brand neustále silný a hezky se zapisoval do paměti veřejnosti, je potřeba jej neustále živit, posilovat jeho kredibilitu a navazovat a prohlubovat vztahy s potenciálními zákazníky a partnery. V tomto článku vám dám několik tipů, jak se dá z jedné události vyždímat spousta příležitostí připomenout se a ukázat lidem, které potřebujete. Ukážu vám to na příkladu účasti na konferenci.

Unifer blog branding

Obsah

Jak se prezentovat s předstihem před akcí

Mám několik týdnů až měsíců před konferencí, na kterou jsem pozvaný jako jeden z řečníků. Začínám zpracovávat téma, na které se zaměřím, a vím, že mám mezi svými kontakty lidi, kteří mi s tím mohou pomoct. Využiji proto svůj profil na LinkedIn, kam napíšu tento post: „Připravuji prezentaci na téma BRANDING VE SVĚTĚ FINANCÍ. Máte nějaké tipy na dobré a špatné příklady z praxe?“. Ať už mi někdo tipy dá, nebo ne, vyšlu přinejmenším signál, že chystám něco, co by lidi mohlo zajímat a být jim užitečné.

Přihřát polívčičku si můžu také u zajímavých kontaktů, které na konferenci pozvu, a využívám přitom cestu hard networkingu i soft networkingu.

Příprava krátce před akcí

Zhruba týden před termínem konference vysíláme vzkaz světu přes profily naší agentury na LinkedIn a Facebooku. „Budeme na Konferenci XYZ, kde účastníky seznámíme s důležitostí brandingu ve světe financí. Těšíme se na viděnou!“

Díky mravenčí práci při sbírání e-mailových kontaktů můžeme také oslovit cílovou skupinu pomocí newsletteru. Vzkážeme jim, že nás mohou potkat na uvedené konferenci a že je srdečně zveme.

Nezapomenu ani na svůj osobní profil, kde můžu jednak sdílet agenturní příspěvek, jednak autenticky ukázat mou přípravu na prezentaci fotkami s náčrtky, knihami, úryvky prezentace apod. „Přípravy jsou v plném proudu!“

A protože je to už pár týdnů, co jsem se ozval osobně svým kontaktům, a plány lidí v byznysu se často mění, neuškodí, když se jim připomenu. Potenciální rozvoj obchodních vztahů za to rozhodně stojí.

Kamil Pavlíček vystupuje na konferenci

Jak maximálně využít den konference

Čas na přípravy je u konce, jde se do akce. Den konference je tady a jsem odhodlaný přihrát našemu brandu několik plusových bodů. Základem je dobře připravená a zábavná prezentace. Chci, aby si z ní posluchači odnesli nové znalosti a abych je svým vystupováním a tipy přiměl po prezentaci za mnou přijít a bavit se. Dávám si záležet na tom, abych už během vystoupení zmínil naše profily na sociálních sítích a web a co zajímavého na nich mohou lidé najít.

Před i po prezentaci, u jídla nebo skleničky je ideální příležitost seznamovat se. Mám připravenou zásobu vizitek a taky jich řadu posbírám.

Nemusím mít zrovna v lásce focení, ale vím, že je to důležitá součást brandingu. Proto jsem rád za každou fotku nebo video z mého vystoupení i se zajímavými osobnostmi, se kterými jsem se na akci setkal. Budou se mi hodit k příspěvkům na agenturních i osobních profilech na sociálních sítích. „Konference XYZ byla skvělá! Děkuji za příjemné setkání @ZajimavaOsobnost! – nezapomenu označit profil daného člověka, pokud nějaký má. Získám tak širší publikum a třeba i reakci nebo sdílení přímo od této osobnosti.

Kamil Pavlíček vystupuje na konferenci

Co udělat po akci

Protože píšeme na agenturním webu blog, navážeme na konferenci článkem na téma brandingu. Účastníci konference ho očekávají, protože jsem je na něj upozornil, a přilákal je tak k navštívení našeho webu. Příspěvek využiji také k prolinkování na související témata a profily na sociálních sítích.

Od blogu na webu už je jen kousek k tomu, aby lidé navštívili přehled našich služeb a prohlédli si naše reference. A neměli by přehlédnout ani výzvu k odběru newsletteru, díky němuž uvidí naše nejlepší výstupy a zjistí, co zajímavého chystáme a kde se můžeme příště potkat.

Jeden takový newsletter neuškodí poslat hned po akci. Pochlubíme se, že jsme na akci vystoupili, a nabídneme k přečtení související článek.

Když už jsem si dal tolik práce s přípravou prezentace, proč se o ni nepodělit a neuchovat ji „trvale“? Takovou možnost mi dává například služba Slide share. A pokud mám natočené i video z přednášky… Super! Nahrávám ho na Facebook nebo YouTube a sdílím.

A vizitky z akce? Ty samozřejmě nemám jen do alba. Příslib spolupráce navázaný v den konference rozvíjím i v následujících dnech – telefonáty, e-maily, schůzky, vytrvalá práce.

Podle typu akce můžu zapojit taky remarketing skrze PPC kampaně a automaticky se online připomínat účastníkům akce, kteří navštívili nějakou stránku.

Kamera na konferenci