O projektu
Centrum pro cizince fungující při krajském úřadu Jihomoravského kraje slavilo 10. výročí. Cílem kampaně bylo posílit povědomí veřejnosti o existenci centra a jeho činnosti. Zároveň měla podpořit pozitivní pohled místních obyvatel na cizince, kteří mezi námi žijí. Záměrem bylo mimo jiné vyvrátit dojem, že lidé ze zahraničí přišli Čechům ukrást pracovní místa.
V kampani jsme pracovali s ústředním sloganem PŘIŠEL/PŘIŠLA SEM, který společně s dodatkem fungoval ve dvou rovinách: jednak komunikoval to, že daný člověk přicestoval sem, do Jihomoravského kraje, jednak si pohrál se zkomolenou výslovností slova „jsem“, kterou si můžeme spojit s cizincem, který se učí češtinu. Nositeli sdělení bylo několik vybraných klientů Centra pro cizince vystupujících na propagačních materiálech. Byli mezi nimi lékaři, síťový inženýr nebo wellness specialistka.
Focení a tvorba banerů
Postarali jsme se o nafocení všech tváří kampaně a následnou postprodukci fotek pro propagační bannery. Každého člověka jsme nafotili ve studiu v přesně naaranžované póze a v postprodukci k nim dosadili 3D model velkého pinu, kterým se označují místa v mapě. Ve výsledku tak modelové na pinu sedí nebo se o něj opírají.
Tvorba videa
Součástí kampaně byla také série videí představující životní příběhy vybraných cizinců. Seznámili jsme tak veřejnost s vietnamskou majitelkou wellnes studia Tran, anglickým lékařem Stuartem a manželským párem, síťovým inženýrem Samem a oční lékařkou Olou z Nigérie. Každý z příběhů popisuje, co je přivedlo do Brna a čemu se tady věnují. V závěru vždy zaznívá spojující motto „PŘIŠEL/PŘIŠLA SEM, abych…“ z úst hlavních protagonistů.
Co všechno jsme dělali
- motiv kampaně
- focení a fotomontáž
- video
- bannery
- správa online reklam