Nepředvídatelné chování návštěvníků webu nebo probdělé noci majitele e-shopu po zjištění počtu nedokončených nákupů. Těmto problémům lze snadno předcházet. S nástrojem Smartlook dokážete váš web analyzovat a odhalit chyby a také lépe pochopit chování uživatelů. Pojďme se podívat na to, co všechno umí.
Obsah
Cloudová aplikace Smartlook
Smartlook je cloudová aplikace sloužící k analýze chování návštěvníků na webech, čímž je nezbytný pro každého UX a CX designera i markeťáka, který chce odvádět svoji práci kvalitně. Na jednotlivých stránkách nahrává chování uživatelů a zaznamenává jejich pohyb myší. Díky tomu lze analyzovat problémové části webů a přizpůsobovat je tak, aby na nich byl pohyb co nejvíce intuitivní. Vezměme si například tlačítko na webu. Od tlačítka očekávám, že na něj návštěvníci budou klikat. Z nějakého důvodu se to ale neděje. Proč? Pusťe si seriál nahrávek uživatelského chování na vašem webu. Můžete z nich třeba zjistit, že se daná stránka v prohlížeči špatně zobrazuje. A hned víte, kde je prostor ke zlepšení.
Heatmaps aneb teplotní mapy
Kromě nahrávání lze vytvářet tzv. heatmaps. Teplotní mapy vyobrazují, kam lidé nejvíce klikají, kde se nejvíce pohybují kurzorem nebo jak hluboko se na stránce dostanou. Smartlook nabízí i pokročilejší funkce. Mezi ty patří funnely. Funnel, neboli trychtýř je proces cesty uživatele na webu. Příkladem může být nákup na e-shopu, jehož cesta vede po trase: detail produktu -> přidání zboží do košíku -> objednávkový proces -> dokončení objednávky. Statistika funnelu poté upozorňuje na nedostatky a místa, ze kterých lidé odcházejí, aniž by nákupní proces dokončili. A tak víte, že byste měli zákaznkovi nalajnovat přímočařejší postup k zaplacení.
Výhody nástroje
- nahrává všechny návštěvníky webu
- existuje i free verze
- česká zákaznická podpora
- příjemné uživatelské prostředí
Nevýhody nástroje
- free verze programu uchovává nahrávky pouze 30 dní
Co Smartlook to stojí?
Smartlook se nabízí ve třech variantách: Free, Starter a Power. Jednotlivé baličky se liší mimo jiné počtem návštěv, pro jaké jsou nastaveny.
Pokud si zaplatíte některou ze dvou vyšších verzí, jistě oceníte možnost dlouhodobého uchovávání záznamů, díky čemuž budete moct sledovat, jak se proměny vašeho webu s odstupem projevují na chování uživatelů.