Google Tag Manager vám pomůže dostat všechny analytické nástroje webu pod jednu střechu. V tomto článku vám představíme, jak si účet v GTM založit a jak jeho správu sdílet s jinými uživateli. Google Tag Manager zakládejte nejlépe pod e-mailem, pod kterým budete používat veškeré další služby Google, např. Google Analytics, Google Search Console, Google Ads a Google Data Studio. To vše pak máte pod jedním účtem a služby se vám budou lépe mezi sebou propojovat. O tom, jak založit a sdílet účet v Google Analytics, píšeme tady.
Obsah
Vytvoření účtu Google Tag Manager
1. Otevřete si stránku https://tagmanager.google.com/
2. Přihlaste se ke svému účtu.
3. V uživatelském rozhraní klikněte vpravo na tlačítko “Vytvoření účtu”.
4. Zde uvedete jako název účtu název vaší firmy. Jako zemi zvolíte tu, ve které je vaše firma registrovaná.
5. Pak už budete nastavovat samotný kontejner. Pojmenujte jej dle vašeho webu a jako platformu zvolte „web“ (za předpokladu, že budete nasazovat GTM na web).
6. Po vytvoření kontejneru vám Google Tag Manager vygeneruje kód, který je potřeba vložit do kódu webu. Nejlépe o to požádejte kodéra, který se o váš web stará.
Pokud vlastníte více webů, vytvořte každému samostatný kontejner. Pod vaším účtem bude následně více kontejnerů.
Přečtěte si: E-mailing aneb co byste měli vědět před první rozesílkou
Jak nasdílet přístupy do Google Tag Manager
Pokud chcete, aby se vám o další nastavení a rozšiřování Google Tag Manageru staral externí správce, například agentura, potřebujete mu přístupy k vašemu účtu nasdílet. Přístup do vašeho Google Tag Manager můžete sdílet na úrovni účtu a na úrovni kontejneru. Aby správci mohli s vašim Google Tag Manager pracovat, budou potřebovat práva na nejvyšší úrovni.
1. Přihlaste se do účtu v Google Tag Manageru, ke kterému budete udělovat přístupy, a v liště vlevo nahoře přepněte do záložky „Správce“.
2. Ve sloupci „Účet“ klikněte na položku „Správa uživatelů“.
3. V pravém horním rohu klikněte na modré tlačítko „+“ a poté na „Přidávání uživatelů“.
4. Uveďte do políčka e-mailovou adresu, kterou vám sdělí budoucí správce vašeho účtu. Zaškrtněte možnost „Správce“ i „Uživatel“. Aby správci měli přístup ke všem vašim kontejnerům, nastavte oprávnění kliknutím na „Nastavit vše“.
5. Zde zaškrtněte všechna políčka a klikněte na „Hotovo“. Poté správci dorazí na e-mail pozvánka k vašemu účtu Google Tag Manager a bude s ním moct začít pracovat.