Google Analytics zakládejte nejlépe pod emailem, pod kterým budete používat veškeré další služby Google např. Google Tag Manager, Google Search Console, Google Ads a Google Data Studio. To vše pak máte pod jedním účtem a služby se vám budou lépe mezi sebou propojovat. O tom, jak založit a sdílet účet v Google Tag Manageru, jsme psali tady.
Obsah
Jak založit účet Google Analytics 4
Založení účtu se skládá z těchto jednoduchých kroků:
- Vytvoření účtu GA4
- Vytvoření služby GA4
- Informace o firmě
- Informace o obchodních cílech
- Vytvoření datového streamu
1. Vytvoření účtu Google Analytics
Přejděte na stránku Google Analytics a přihlaste se ke svému účtu.
Pokud zakládáte úplně první účet, zobrazí se vám na stránce modré tlačítko “Zahájit měření”. Pokud už nějaké účty máte, případně budete zakládat novou službu GA4, v rozhraní poté klikněte vlevo v menu na “Správce”. V prvním sloupečku klikněte na tlačítko “Vytvořit účet”.
Zde uvedete název Účtu. Nejčastěji název vaší firmy. Dále nastavíte sdílení údajů o účtu.
2. Vytvoření služby GA4
V dalším kroku, kde nastavujete službu, uvedete název webu, zvolíte časové pásmo a měnu.
3. Informace o firmě
U třetího kroku zvolíte kategorii odvětví vaší firmy a velikost firmy.
4. Informace o obchodních cílech
U čtvrtého kroku volíte obchodní cíle. Ty slouží k automatickému vytvoření přednastavených přehledů v GA4. Výběr přehledů není nijak závazný, přehledy lze pak upravovat.
V dialogovém okně na vás vyskočí smluvní podmínky, které je nutno odsouhlasit pro vaši zemi.
5. Vytvoření datového streamu
V posledním kroku vyberete platformu, pro kterou chcete GA4 nastavit. Nejčastěji se bude jednat o webovou platformu.
Zde vás to vyzve k nastavení datového streamu. Kde vložíte URL webu a název streamu. Nakonec vytvoříte stream kliknutím na “Vytvořit stream”.
Po vytvoření vám Google přidělí ID služby a vygeneruje kód, který naleznete v sekci Administrátor – Služba – Datové streamy.
Google Analytics 4 vložíte na web buď pomocí ID a Google Tag Manager nebo pomocí kodéra vložíte rovnou kód na web. ID měření získáte v podrobnostech webového streamu. Po vložení měření na web máte hotovo.
Jak nasdílet přístupy do Google Analytics 4
Sdílet můžete přístup do vašeho Google Analytics 4 na úrovni účtu a na úrovni služby. Abychom mohli váš účet Google Analytics využívat naplno budeme potřebovat práva na nejvyšší úrovni. Pokud vlastníte více webů a chcete udělit přístup jen k jednomu z nich, budete sdílet přístup na úrovni služby.
1. Přihlaste se do účtu v Google Analytics, ke kterému budete udělovat přístupy.
2. V levém menu ve spodní části klikněte na “Administrátor”.
3. V sekci nastavení účtu klikněte na “Správa přístupu k účtu”.
4. V pravém horním rohu klikněte na modré tlačítko a na “Přidávání uživatelů”.
5. Uveďte do políčka e-mailovou adresu, které udělíte přístup. Jako standardní roli zvolte možnost “Administrátor” (případně odpovídající roli, kterou chcete sdílet). Abychom ale měli přístup ke všem vašim službám a výběrům, nastavte právě roli administrátora.
6. Nakonec v pravém horním rohu klikněte na “Přidat”. Uživateli přijde upozornění a může váš účet Google Analytics začít používat.