Google Analytics zakládejte nejlépe pod emailem, pod kterým budete používat veškeré další služby Google např. Google Tag Manager, Google Search Console, Google Ads a Google Data Studio. To vše pak máte pod jedním účtem a služby se vám budou lépe mezi sebou propojovat. O tom, jak založit a sdílet účet v Google Tag Manageru, jsme psali tady.
Obsah
Vytvoření účtu Google Analytics
Při vytváření účtu je defaultně nastavené vytvoření služby Google Analytics 4 (GA4). Ovšem doporučujeme ještě nyní zakládat i Google Analytics Universal. Tedy při zakládání založit jak GA4, tak i GA Universal.
1. Přejděte na stránku https://analytics.google.com/
2. Přihlaste se ke svému účtu.
3. Pokud zakládáte úplně první účet, zobrazí se vám na stránce modré tlačítko “Zahájit měření”. Pokud už nějaké účty máte, případně budete zakládat novou službu GA4, v rozhraní poté klikněte vlevo v menu na “Správce”. V prvním sloupečku klikněte na tlačítko “Vytvořit účet”.
4. Zde uvedete název účtu. Nejčastěji název vaší firmy.
5. V dalším kroku, kde nastavujete službu, uvedete název webu, zvolíte časové pásmo a měnu. Pokud budete současně zakládat GA Universal a GA4, důležité v tomto kroku je kliknout na “Zobrazit rozšířené možnosti”. Pokud budete zakládat jen GA4, tento krok můžete vynechat.
6. Vpravo zvolíte možnost vytvoření služby Universal Analytics. Vložíte URL adresu webu a zaškrnete hned první možnost, tedy vytvoření GA4 zároveň i se službou GA Universal. Spousta lidí tento krok přehlédne, protože Google ho “šikovně” schoval. Samozřejmě by se nic nestalo, vytvořit GA Universal jde i zpětně.
7. Nakonec vytvoříte účet kliknutím na “Vytvořit”.
8. Po vytvoření vám Google přidělí ID služby a vygeneruje kód. Google Analytics vložíte na web buď pomocí ID a Google Tag Manager nebo pomocí kodéra vložíte rovnou kód na web.
V GA Universal: Správce – Služba (prostřední sloupec) – Údaje o měření – Měřicí kód
V GA4: Správce – Služba – Datové streamy
9. Dostanete se do podrobností streamu, kde najdete ID měření, které vložíte přes Google Tag Manager na web.
10. Po vložení měření na web máte hotovo.
Jak nasdílet přístupy do Google Analytics
Sdílet můžete přístup do vašeho Google Analytics na úrovni účtu, na úrovni služby a na úrovni výběru dat. Abychom mohli váš účet Google Analytics využívat naplno, budeme potřebovat práva na nejvyšší úrovni. Pokud vlastníte více webů a chcete udělit přístup jen k jednomu z nich, budete sdílet přístup na úrovni služby.
1. Přihlaste se do účtu v Google Analytics, ke kterému budete udělovat přístupy.
2. V levém menu ve spodní části klikněte na “Správce”.
3. Podle toho na jaké úrovni budete udělovat přístup, kliknete v příslušném sloupci na “Správa přístupu k účtu/službě/výběru dat”.
4. V pravém horním rohu klikněte na modré tlačítko a na “Přidávání uživatelů”.
5. Uveďte do políčka e-mailovou adresu, které udělíte přístup. Jako standardní roli zvolte možnost “Administrátor” (případně odpovídající roli, kterou chcete sdílet). Abychom ale měli přístup ke všem vašim službám a výběrům, nastavte právě roli administrátora.
6. Nakonec v pravém horním rohu klikněte na “Přidat”. Uživateli přijde upozornění a může váš účet Google Analytics začít používat.