Branding je krásná disciplína v marketingovém sportu. Ať už ten firemní nebo osobní. A aby byl váš brand neustále silný a hezky se zapisoval do paměti veřejnosti, je potřeba jej neustále živit, posilovat jeho kredibilitu a navazovat a prohlubovat vztahy s potenciálními zákazníky a partnery. V tomto článku vám dám několik tipů, jak se dá z jedné události vyždímat spousta příležitostí připomenout se a ukázat lidem, které potřebujete. Ukážu vám to na příkladu účasti na konferenci.
![]()
Obsah
Jak se prezentovat s předstihem před akcí
Mám několik týdnů až měsíců před konferencí, na kterou jsem pozvaný jako jeden z řečníků. Začínám zpracovávat téma, na které se zaměřím, a vím, že mám mezi svými kontakty lidi, kteří mi s tím mohou pomoct. Využiji proto svůj profil na LinkedIn, kam napíšu tento post: „Připravuji prezentaci na téma BRANDING VE SVĚTĚ FINANCÍ. Máte nějaké tipy na dobré a špatné příklady z praxe?“. Ať už mi někdo tipy dá, nebo ne, vyšlu přinejmenším signál, že chystám něco, co by lidi mohlo zajímat a být jim užitečné.
Přihřát polívčičku si můžu také u zajímavých kontaktů, které na konferenci pozvu, a využívám přitom cestu hard networkingu i soft networkingu.
Příprava krátce před akcí
Zhruba týden před termínem konference vysíláme vzkaz světu přes profily naší agentury na LinkedIn a Facebooku. „Budeme na Konferenci XYZ, kde účastníky seznámíme s důležitostí brandingu ve světe financí. Těšíme se na viděnou!“
Díky mravenčí práci při sbírání e-mailových kontaktů můžeme také oslovit cílovou skupinu pomocí newsletteru. Vzkážeme jim, že nás mohou potkat na uvedené konferenci a že je srdečně zveme.
Nezapomenu ani na svůj osobní profil, kde můžu jednak sdílet agenturní příspěvek, jednak autenticky ukázat mou přípravu na prezentaci fotkami s náčrtky, knihami, úryvky prezentace apod. „Přípravy jsou v plném proudu!“
A protože je to už pár týdnů, co jsem se ozval osobně svým kontaktům, a plány lidí v byznysu se často mění, neuškodí, když se jim připomenu. Potenciální rozvoj obchodních vztahů za to rozhodně stojí.
![]()
Jak maximálně využít den konference
Čas na přípravy je u konce, jde se do akce. Den konference je tady a jsem odhodlaný přihrát našemu brandu několik plusových bodů. Základem je dobře připravená a zábavná prezentace. Chci, aby si z ní posluchači odnesli nové znalosti a abych je svým vystupováním a tipy přiměl po prezentaci za mnou přijít a bavit se. Dávám si záležet na tom, abych už během vystoupení zmínil naše profily na sociálních sítích a web a co zajímavého na nich mohou lidé najít.
Před i po prezentaci, u jídla nebo skleničky je ideální příležitost seznamovat se. Mám připravenou zásobu vizitek a taky jich řadu posbírám.
Nemusím mít zrovna v lásce focení, ale vím, že je to důležitá součást brandingu. Proto jsem rád za každou fotku nebo video z mého vystoupení i se zajímavými osobnostmi, se kterými jsem se na akci setkal. Budou se mi hodit k příspěvkům na agenturních i osobních profilech na sociálních sítích. „Konference XYZ byla skvělá! Děkuji za příjemné setkání @ZajimavaOsobnost! – nezapomenu označit profil daného člověka, pokud nějaký má. Získám tak širší publikum a třeba i reakci nebo sdílení přímo od této osobnosti.
![]()
Co udělat po akci
Protože píšeme na agenturním webu blog, navážeme na konferenci článkem na téma brandingu. Účastníci konference ho očekávají, protože jsem je na něj upozornil, a přilákal je tak k navštívení našeho webu. Příspěvek využiji také k prolinkování na související témata a profily na sociálních sítích.
Od blogu na webu už je jen kousek k tomu, aby lidé navštívili přehled našich služeb a prohlédli si naše reference. A neměli by přehlédnout ani výzvu k odběru newsletteru, díky němuž uvidí naše nejlepší výstupy a zjistí, co zajímavého chystáme a kde se můžeme příště potkat.
Jeden takový newsletter neuškodí poslat hned po akci. Pochlubíme se, že jsme na akci vystoupili, a nabídneme k přečtení související článek.
Když už jsem si dal tolik práce s přípravou prezentace, proč se o ni nepodělit a neuchovat ji „trvale“? Takovou možnost mi dává například služba Slide share. A pokud mám natočené i video z přednášky… Super! Nahrávám ho na Facebook nebo YouTube a sdílím.
A vizitky z akce? Ty samozřejmě nemám jen do alba. Příslib spolupráce navázaný v den konference rozvíjím i v následujících dnech – telefonáty, e-maily, schůzky, vytrvalá práce.
Podle typu akce můžu zapojit taky remarketing skrze PPC kampaně a automaticky se online připomínat účastníkům akce, kteří navštívili nějakou stránku.
![]()