Používáte pro automatické reporty Data Studio a potřebujete s ním propojit Facebook, který z něho bude tahat data? Jak víme, v Data Studiu nalezneme zejména možnosti propojení s platformami od Googlu. Propojení se sociálními sítěmi je trochu obtížnější a většinou k tomu musíte využít placenou službu. My ale víme, jak toho dosáhnout zdarma! Proto vám dnes přinášíme kompletní jednoduchý návod, ve kterém vás provedeme krok za krokem.

Blog - ppc kampaně

Obsah

Propojení Google Sheets a Adveronix

Pro to, abychom získali data z Facebooku do Data Studia, budeme potřebovat Tabulky Google a doplněk Adveronix. V prvním kroku proto vytvoříme novou Google tabulku a do ní tento doplněk nainstalujeme.

Jak na to? V menu zvolíme sekci “Doplňky” a klikneme na “Získat doplňky”, kde se nám otevře Google Workspace Marketplace a vyhledáme právě “Adveronix”.

Do tabulek Google lze přidat doplňky, které usnadňují práci.

Doplňky rozšiřují tabulky Google o další funkce.

Pro stahování dat je potřeba nainstalovat doplněk Adveronix do tabulek Google.

Doplněk Adveronix v Google Workspace Marketplace

Samozřejmě Adveronix nemusíte využít jen pro Facebook. Nabízí také práci s platformami jako LinkedIn, Bing, Snapchat a v budoucnu můžeme očekávat i Twitter, Yandex, Pinterest, Mailchimp, TikTok, Instagram ad.

 

Nabídka platforem doplňku Adveronix

Nabídka platforem v Adveronix se do budoucna ještě rozšíří.

Přečtěte si také: Google Tag Manager – data pod jednou střechou

Jakmile máme doplněk nainstalovaný, můžeme ho spustit. V menu opět zvolíme “Doplňky” > Adveronix a klikneme na “Launch”. Vpravo se nám otevře nabídka platforem (jako výše na obrázku), kde vybereme Facebook Ads.

Po instalaci můžeme Adveronix v tabulkách spustit a využívat jeho funkce.

Instalace a spuštění doplňku Adveronix

Dostáváme se do sekce, kde vybereme Účet (Account) a Reklamní účet klienta (Ad Account), ze kterého budeme potřebovat data. Adveronix také nabízí předchystané reporty (Report template). V boxíku (Fields) zvolíte dimenze a metriky, které chcete, aby vám Adveronix do tabulek stáhnul. Nakonec zvolíte, za jaké časové období (Date range) chcete, aby se data stáhla.

Adveronix nabízí i přednastavené reporty s metrikami.

Základní rozhraní Adveronix

Pokud sjedete níže a rozkliknete Možnosti (Options), můžete si report uložit pod jakýmkoliv názvem. Nakonec klikneme na tlačítko “Get Data” a data se nám začnou stahovat do tabulky. Pokud je dat hodně, může to chvíli trvat.

Každý report lze uložit. S ním můžeme později opět pracovat a upravovat ho.

Reporty lze jednoduše uložit.

Po vytvoření reportů se vám všechny vytvořené reporty ukážou v záložce “Reports”. Zde si můžete nastavit automatické stahování dat. Pod každým uloženým reportem se vám potom objeví poslední stažení reportu. Případně po kliknutí na tlačítko “play” se vám data stáhnou ihned. Pokud potřebujete report upravit, stačí kliknout na tlačítko tužky. Pro smazání reportu pak slouží tlačítko křížku.

Reporty lze ručně aktualizovat, upravovat i mazat.

Seznam všech uložených reportů

Pro automatické stahování dat stačí kliknout na tlačítko “Schedule: OFF” a povolit automatické stahování. Zvolíte, jak často se mají data stahovat a v kolik hodin.

U reportu lze nastavit automatické stahování dat.

Automatické stahování dat do tabulek

Propojení Facebook Ads s Data Studio

Teď už jsme u samotného propojení Facebook Ads s Data Studiem. Při založení nového přehledu v Data Studiu zvolíme jako zdroj dat Tabulky Google.

Data Studio je potřeba propojit s Tabulky Google, kde máme data.

Propojení Data Studio s Facebook Ads

Ve výběru zvolíme naši tabulku a list a přidáme zdroj dat do přehledu kliknutím na tlačítko “Přidat”. Tímto se nám data z tabulek importují do Data Studia a můžeme tvořit přehledy.

Zvolíme konkrétní list v tabulkách a přidáme data do přehledu.

Přidání dat z Facebook Ads do Data Studio