Používáte pro automatické reporty Data Studio a potřebujete s ním propojit Facebook, který z něho bude tahat data? Jak víme, v Data Studiu nalezneme zejména možnosti propojení s platformami od Googlu. Propojení se sociálními sítěmi je trochu obtížnější a většinou k tomu musíte využít placenou službu. My ale víme, jak toho dosáhnout zdarma! Proto vám dnes přinášíme kompletní jednoduchý návod, ve kterém vás provedeme krok za krokem.
Obsah
Propojení Google Sheets a Adveronix
Pro to, abychom získali data z Facebooku do Data Studia, budeme potřebovat Tabulky Google a doplněk Adveronix. V prvním kroku proto vytvoříme novou Google tabulku a do ní tento doplněk nainstalujeme.
Jak na to? V menu zvolíme sekci “Doplňky” a klikneme na “Získat doplňky”, kde se nám otevře Google Workspace Marketplace a vyhledáme právě “Adveronix”.
Samozřejmě Adveronix nemusíte využít jen pro Facebook. Nabízí také práci s platformami jako LinkedIn, Bing, Snapchat a v budoucnu můžeme očekávat i Twitter, Yandex, Pinterest, Mailchimp, TikTok, Instagram ad.
Přečtěte si také: Google Tag Manager – data pod jednou střechou
Jakmile máme doplněk nainstalovaný, můžeme ho spustit. V menu opět zvolíme “Doplňky” > Adveronix a klikneme na “Launch”. Vpravo se nám otevře nabídka platforem (jako výše na obrázku), kde vybereme Facebook Ads.
Dostáváme se do sekce, kde vybereme Účet (Account) a Reklamní účet klienta (Ad Account), ze kterého budeme potřebovat data. Adveronix také nabízí předchystané reporty (Report template). V boxíku (Fields) zvolíte dimenze a metriky, které chcete, aby vám Adveronix do tabulek stáhnul. Nakonec zvolíte, za jaké časové období (Date range) chcete, aby se data stáhla.
Pokud sjedete níže a rozkliknete Možnosti (Options), můžete si report uložit pod jakýmkoliv názvem. Nakonec klikneme na tlačítko “Get Data” a data se nám začnou stahovat do tabulky. Pokud je dat hodně, může to chvíli trvat.
Po vytvoření reportů se vám všechny vytvořené reporty ukážou v záložce “Reports”. Zde si můžete nastavit automatické stahování dat. Pod každým uloženým reportem se vám potom objeví poslední stažení reportu. Případně po kliknutí na tlačítko “play” se vám data stáhnou ihned. Pokud potřebujete report upravit, stačí kliknout na tlačítko tužky. Pro smazání reportu pak slouží tlačítko křížku.
Pro automatické stahování dat stačí kliknout na tlačítko “Schedule: OFF” a povolit automatické stahování. Zvolíte, jak často se mají data stahovat a v kolik hodin.
Propojení Facebook Ads s Data Studio
Teď už jsme u samotného propojení Facebook Ads s Data Studiem. Při založení nového přehledu v Data Studiu zvolíme jako zdroj dat Tabulky Google.
Ve výběru zvolíme naši tabulku a list a přidáme zdroj dat do přehledu kliknutím na tlačítko “Přidat”. Tímto se nám data z tabulek importují do Data Studia a můžeme tvořit přehledy.