O projektu
Tradiční český fotbalový klub FC Baník má na stadionu i mimo něj záviděníhodnou fanouškovskou základnu. Sounáležitost s klubem je na tribunách náležitě vidět, což management dokáže využívat i při prodeji reklamního prostoru na stadionu, dresech či propagačních předmětech. Další obrovský obchodní potenciál byl pak spojený s 95 tisíci fanoušky klubového profilu na facebooku nebo 25 tisíci followery na instagramu. V těchto parametrech patří Baníku mezi českými fotbalovými kluby čtvrtá příčka. V rychlosti nárůstu těchto čísel dokonce dominuje. Tomu ale neodpovídala kvalita obsahu na sociálních sítích. Provedli jsme proto detailní analýzu s cílem pomoci klubu jeho potenciál na sociálních sítích prodat, a získat tak další finanční prostředky pro provoz týmu v průběhu sezóny.
Průběh
V analýze jsme se zaměřili na stav oficiálních účtů FC Baník na facebooku, instagramu, twitteru a youtube. Pod drobnohled jsme si vzali práci s texty, načasování příspěvků, jejich kreativitu a konzistenci i to, jak fanoušci či followeři daného účtu reagovali. Kvalitu obsahu jsme hodnotili v kontextu srovnatelně významných českých klubů a pro inspiraci jsme zavítali i na kanály evropských velkoklubů s mnohonásobně vyššími rozpočty na marketing.
Zhodnocení
Na základě analýzy jsme managementu klubu prezentovali hodnocení aktuálního stavu a především představili konkrétní body, v nichž jejich tým na sociálních sítích pracuje dobře a ve kterých by se naopak měl zlepšit. Doporučení se týkala vhodného načasování příspěvků, interakce s fanoušky v době úspěchu i neúspěchu, formátů grafiky i videí nebo typů na rozšíření obsahu podle vzorů ze zahraničí. To vše za účelem zvýšení online fanouškovské základny, rozšíření dosahu příspěvků, a v důsledku toho posílení obchodního potenciálu klubu.
Těší nás, že na řadu našich podnětů FC Baník okamžitě zareagoval a začal doporučení využívat v praxi. Už také vědí, že tak jako na hřišti k dobrým výsledkům nestačí jen líbivá hra a kvalitní jednotlivci, i prezentace jakékoliv společnosti na sociálních sítích potřebuje kromě hezky zpracovaného obsahu také dobrého trenéra se strategií, správným načasováním a tahem na bránu.