„Obsah je král“, zněla slova Billa Gatese v roce 1996 – tedy v době, kdy mít doma počítač a internet ještě pro spoustu z nás nebylo standardem, a dávno před vznikem sociálních sítí, Youtube či Googlu. A historie obsahového marketingu jde ještě dál. Na přelomu 20. století vydali bratři André a Édouard Michelinovi průvodce s tipy na místa, kde se dobře najíst, natankovat a přespat. Brožura se rozdávala zdarma a jejím cílem bylo podpořit prodej pneumatik – zpopularizováním automobilového cestování. Dnes, v dalším století, do obsahového marketingu firmy investují obrovské množství peněz a očekávají, že ještě mnohem větší se jim vrátí.

Unifer blog recenze úvodní obrázek

Obsah

Co je obsahový marketing

Podstatou obsahového marketingu je tvorba kvalitních článků, fotek, videí a celkově takového obsahu, který bude pro cílové publikum zábavný, informativní a poučný. Snahou je pomocí něj přilákat pozornost nových lidí, potenciálních zákazníků, které váš obsah baví a mají možnost vás skrze něj poznat. Chcete tak rozšířit svou zákaznickou základnu, zvýšit objemy prodeje a povědomí o značce.

Obsahový marketing - Instagram

Publikum můžete zaujmout třeba vysvětlením důležitých pojmů z vašeho oboru.

Obsahová strategie

Obsahový marketing ale není jen série textů, fotek a příspěvků na sociálních sítích – pro všechen tento vybudovaný obsah je důležité stanovit si strategii. V ní si určit, co, kdy, kde a jak často budete zveřejňovat, na jaké publikum se zaměřovat, o čem budete psát či na jakých platformách budete fungovat. Obsahová strategie navíc také úzce souvisí s vaší brandovou strategií. Má vaše firma působit hravě? Pak by i vaše příspěvky měly mít hravý tón.

Jak na dobrý obsah

Nezapomínejte na zlaté pravidlo – kvalita musí vítězit nad kvantitou. Plné sociální sítě obsahu, o které zákazník sotva zavadí, nejsou právě to, co vám pomůže. Před zveřejněním příspěvku se sami sebe zeptejte: Proč? Zajímá to mou cílovou skupinu? Co to přinese jim a co mně? Umíte-li si odpovědět a tvoříte podle toho obsah, jste na dobré cestě nepřidávat obsah, který jen zabírá místo.

Fungujete už nějakou dobu na sociálních sítích? Jestli ano, jsou to body pro vás. Můžete tak analyzovat, jaký obsah vaše publikum v minulosti zajímal. Ať to byl článek, video, fotka nebo sdílení inspirace odjinud. Počty reakcí, komentářů, sdílení a dosah, všechno lze na účtu dohledat. Při vytváření nového příspěvku tak víte, co fungovalo dříve a jaký obsah vaše publikum nejvíce zajímal – můžete tak začít zveřejňovat příspěvky v podobném ladění, jako byly ty nejúspěšnější v minulosti. A nemusíte vždy tvořit od nuly – vezměte váš starší článek, aktualizujte ho nebo doplňte a klidně znovu použijte.

Obsahový marketing - Instagram

 

Budujte aktivní komunitu

Dobrý obsah je to, co lidi přivede na vaše sociální sítě nebo webové stránky. Ale zajímavá videa a fotky si mohou najít i jinde, tak proč by měli sledovat právě vás? Co víc jim můžete nabídnout?

Kvalitní obsah nabízí to, co je na internetu těžké najít – mezilidský kontakt.

K vytvoření aktivní komunity je potřeba úzký kontakt, sdílený zážitek, interakce a vzájemné propojení. A dobrým prostředkem k tomu je událost (event). Protože ale tvoříte obsah na síti, mluvíme o online eventech – o webinářích, online konferencích, kurzech či lekcích. Díky takovým akcím máte kolem sebe aktivní komunitu lidí, se kterou vytváříte mnohem užší vztah než jen pomocí obsahového marketingu. Můžete od nich získat přímou zpětnou vazbu a třeba i nové kontakty nebo zákazníky.