Make my logo bigger! Tohle je snad nejčastější požadavek klienta a nejprofláklejší terč vtipů mnoha grafiků na celém světě: „Mohlo by to logo být větší?“ Ano, můžeme vaše logo zvětšit, ale zamysleme se nad tím, jestli to má opravdu ten správný efekt.

Obsah

Zákazníci nehledají vaše logo

Správně navržené logo by mělo být jednoduché, chytlavé a snadno zapamatovatelné. Jeho smysl tedy leží v zanechání silného dojmu a jednoduchém zapamatování. Bohužel, nebo snad bohudík, jen kvůli logu si nikdo vaše produkty či služby obvykle nekoupí. Výjimkou jsou snad jen tzv. „super-brandy“ jako jsou například celosvětově známé značky Nike nebo Puma.

Volné místo na vašem webu nebo reklamním banneru tedy není nutné vyplňovat logem. Místo užitku byste získali pouze odvedení zákazníkovy pozornosti od důležitých informací.

Jak velké by mělo být logo

Spočítali jste si někdy, kolik log denně vidíte kolem sebe? Průměrný člověk je bombardován až 4 000 log a brandů denně. Jejich počet se neustále zvyšuje převážně kvůli rostoucímu počtu reklam na internetu. Jedinec je jimi zahlcen, obklopen a velmi rychle si pro ně vyvine “slepost” – zkrátka je ignoruje. Položme si tedy otázku: Proč by chtěl vidět další logo, i když je to zrovna to vaše? V posledních několika letech, i kvůli nárůstu reklamní konkurence, lidé začali na značkách oceňovat spíše to, jaký jim nabízejí obsah, co je naučí, čím je pobaví nebo co nového přinese do jejich života.

Prohlédněte si dvě grafiky níže. Obě nesou naprosto tytéž informace. Liší se jen jejich forma.. Sami se rozhodněte, který z příspěvků byste raději viděli na vaší facebookové zdi. Banner, který křičí vaše logo nebo příspěvek, který vás pobídne k zamyšlení a snad i malému úsměvu?

Váš zákazník se více zajímá o produkt nebo servis, který mu nabízíte. To je to, čím získáte jeho pozornost a díky čemu vaše logo utkví v jeho paměti. Proto by nemělo být větší či výraznější než nadpis nebo tlačítko vyzývající k nákupu/navštívení webu nebo jiné akci – tzv. CALL TO ACTION.