E-commerce atakovala 13 % maloobchodního obratu v ČR

Za rekordní označila loňský obrat e-commerce v České republice Asociace pro elektronickou komerci. Celkový obrat totiž dosáhl 155 miliard, z čehož hned třetinu zajistily předvánoční nákupy na českých internetových obchodech. APEK a server Heureka.cz se spočítaly, že obrat těchto e-shopů meziročně vzrostl o 15 % a dosahuje už téměř 13 % maloobchodního obratu u nás. Konkrétně jde o podíl 12,7 %.

Podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky za zvyšující se oblíbeností e-shopů stojí rozšiřující se nabídka možností doručení. Raketově díky tomu roste třeba online prodej potravin nebo drogerie. A růst odborníci očekávají i v letošním roce, ačkoliv by měl být už pomalejší. „Očekáváme, že česká e-commerce v novém roce poroste v rozmezí 10 až 15 %. Více nám ale prozradí až výsledky za první měsíce roku 2020,“ komentuje Vetyška.

Lidé z projektu Česká e-commerce Českou republiku označují dokonce za ráj e-shopů. Pokud by vás zajímalo, který sortiment zboží má podle jejich údajů v e-shopech největší zastoupení, pak vězte, že na první příčce se umisťuje oblečení a doplňky se zhruba 17 %. Druhým nejčastěji prodávaným druhem zboží jsou potřeby pro dům a zahradu, ačkoliv s 10 % má klesající tendenci. Naopak zvyšuje se online nabídka elektroniky, která aktuálně drží asi 7% podíl (stav k 12. 1. 2020).