Dnes tu pro vás máme pokračování série článků o drátěných modelech. Do problematiky drátěných modelů jsme vás uváděli v dřívějším článku. V dnešním, druhém dílu bude řeč o interaktivních drátěných modelech, aneb co udělat proto aby si klienti i tvůrci opravdu porozuměli. Interaktivní model vám pomůže k ještě efektivnější spolupráci a eliminuje chyby a problémy, na které by byl statický model krátký.
Obsah
Co jsou interaktivní modely?
Drátěný model nevypadá (a taky by neměl vypadat) jako grafický návrh. Někdy je proto potřeba představivosti trochu pomoci. Interaktivní model umožňuje simulovat pohyb návštěvníka na webu pomocí aktivních prvků, především tlačítek. Je tak možné vyzkoušet, kam která tlačítka vedou a díky tomu odhalit a eliminovat nejasnosti, které při procesu vznikly. Jedná se tedy o zjednodušenou simulaci skutečného webu.
Jak vytvořit interaktivní model webu
Zde už si s papírem a tužkou nevystačíme. Budeme se muset odevzdat do rukou softwaru. Ale není třeba se bát, ve většině případů jsou tyto nástroje jednoduché a přehledné (stejně jako by měl být, a jistě i bude, váš výsledný model 🙂 ). Pro uživatele softwarového balíčku Adobe bude jasnou volbou Adobe XD. Nejen, že i přes svou jednoduchost nabízí skvělé funkce a možnosti, ale také si rozumí s ostatními Adobe softwary (nejvíce se asi bude hodit kompatibilita s programy Photoshop a Illustrator).
Pokud se nechcete učit s novým softwarem a umíte pracovat s programem Indesign, bude vám taky stačit. Díky možnosti animovat snímky a přiřazovat objektům akce a díky exportu interaktivních PDF souborů vám nic nebrání vytvořit váš modelu i v tomto, mnoha designérům tak známém, prostředí.
Jak by měl interaktivní model vypadat
Interaktivní model webu musí být především přehledný a srozumitelný. Pokud vytvoříte rozsáhlý, detailní a propracovaný interaktivní model, ve kterém se ale nikdo nevyzná, zahodíte jeho největší přednost. Jak na to, aby i váš interaktivní model splnil představy a vytyčené cíle?
V první řadě je zapotřebí respektovat obecná pravidla statického modelu, která popisuje náš předchozí článek. Ve stručnosti zopakujme, že by model neměl být zaměnitelný s grafickým návrhem a měl by obsahovat všechny prvky, které na webu budou. Aby uživatelé/klienti pochopili, jak se v modelu pohybovat, musí být zřetelné, které prvky jsou aktivní a co se po interakci s tímto prvkem stane. Např. že tlačítko “Přečíst článek” vede na podstránku s detailem článku a tlačítko “Naše služby” vede na stránku s popisem služeb apod.
Vyzkoušejte si, jak interaktivní wireframe funguje po kliknutí sem nebo na obrázek níže.